SATINALMA PROFESYONELİ EĞİTİMİ
SATINALMA
PROFESYONELİ EĞİTİMİ
Eğitimin
Ücreti: Danışınız veya linke tıklayınız
Eğitimin
Süresi: 20 saat (2 Gün)
Eğitim
Günleri: Danışınız veya
linke tıklayınız
Eğitim
Saatleri: 09.00–17.00
Başlangıç
Tarihi: Danışınız veya
linke tıklayınız
Eğitim
Yeri: İLTEM Mühendislik
Eğitim Salonu
Not: Kursu başarı ile tamamlayanlara Katılım
Belgesi verilir. Kontenjan Max 12 kişi ile sınırlıdır.
GENEL
BİLGİ: Operatif satınalma
faaliyetlerinin uluslararası boyutta iddialı bir metodoloji ve eksiksiz
donanımla icra edilmesi için gereken temellerin verildiği eğitimdir. “Learning
by doing” yöntemini satınalma rolleri için önermiyoruz. “Lerngeld” yani bilgi
veya tecrübe eksikliği nedeniyle firmanın yüklenmek durumunda kalacağı
maliyetler nispeten yüksek olacaktır. Kendi hatalarından öğrenecek kadar zengin
olmayan firmaların satın almacı ve adaylarını bu eğitime davet ediyoruz.
Eğitim, satınalma pozisyonlarını hedefleyen, bu role yeni başlamış yada satın
almasını yeniden yapılandırmak isteyen kişi/kurumlar için tasarlanmıştır.
Eğitim
Programının İçeriği
Çerçeve;
Normlar, görev tanımları ve hedeflerle satınalma fonksiyonunun işletmenin hangi ihtiyaç ve beklentilere çözüm sunması gerektiğinin ortaya koyuyoruz. Bu konuda ortak olabilecek hususların yanında firmaya özel durumların tespiti ve farklılıkların anlaşılmasını amaçlıyoruz.
Ø Karşılaştırmalı olarak VDA 6.3 /
ISO 9001 ve IATF 16949 un satın almadan talepleri
Ø Third-Party kontroller
Ø Görev Tanımı
Ø Basari Kriterleri
Ø Kişisel Hedefler
Etik;
Satınalma, firmanın dışarısı ile iletişimde olan ve dolayısı ile kurumsal kimliği temsil eden fonksiyonlarından biridir. Satınalma profesyonellerinin etik davranış kodları ve ürün sorumluluğu basta olmak üzere, üzerlerindeki rol model misyonuna ayna tutuyoruz.
Ø Sözleşmek
Ø Rekabet & Kartel
Ø Ürün Sorumluluğu
Ø Etik Davranış Kuralları (Code of
Conduct)
Süreç;
Satınalma ana ve alt süreçlerini mercek altına alıyoruz. Uluslararası rekabet eden firmaların bu süreçleri nasıl kurguladığını ve yönettiğini paylaşıyoruz. Hatalarından ders alacak kadar zengin olmayan katılımcılarımıza, uygulamada nasıl hatalar yaptığımızı ve sıklıkla yapılan hataları aktarıyoruz.
Süreçlerden başlıklar;
Ø Pazar Araştırması
Ø Tedarikçi Secimi / Havuzu
Ø RFQ
Ø Teknik Görüşme
Ø Sözleşme
Ø Numunelendirme
Ø Ön Seri ve Seri Üretim
Ø Lojistik
Ø Ödeme
Ø Endirekt & Hizmet Satınalma
Araçlar;
Satın almacının takım çantasına bakıyoruz. İşin nasılı konusunda yol gösteriyoruz. Kendini ispatlamış metotları paylaşıyoruz.
Ø Tedarikçi Yönetimi
Ø Performans İzleme
Ø Tedarikçi Geliştirme
Ø Plant Assesment
Ø Sorumluluk ve İletişim Matrisleri
Ø Best Practices
(Bunların bazılarının ayni zamanda
birer süreç olduğu doğrudur. Biz bu başlık altında işin pratiğine bakacağız.)