Ticaret Bakanlığı EN SERİSİ SERTİFİKALAR Desteği

Ticaret Bakanlığı EN SERİSİ SERTİFİKALAR Desteği

Ticaret Bakanlığı, ülkemizde faaliyet gösteren firmaların rekabet gücünü artırmak için Pazara Giriş Belgeleri kapsamında çeşitli belge destekleri sunmaktadır.

https://www.ticaret.gov.tr/destekler/ihracat-destekleri/mulga-karar-teblig-bazinda-destek-mevzuati/mulga-2014-8-sayili-pazara-giris-belgesi-destegine-iliskin-genelge/destek-1-pazara-giris-belgeleri

Bu desteklerden biri de EN SERİSİ SERTİFİKALAR desteğidir.

EN serisi sertifikalar, Avrupa Standartları (European Norms – EN) çerçevesinde verilen uygunluk belgeleridir. Bu sertifikalar, ürünlerin Avrupa Birliği genelinde kabul edilen kalite, güvenlik ve performans standartlarına uygun olduğunu göstermektedir. EN standartları, çeşitli sektörlerde en iyi uygulamaları teşvik etmekte ve ürünlerin güvenilirliğini artırmaktadır. EN sertifikalarına sahip olmak, şirketlere Avrupa pazarında rekabet avantajı sağlamakta ve uluslararası ticarette teknik engelleri azaltmaktadır. Ayrıca, tüketicilere ürünlerin güvenli ve kaliteli olduğuna dair güvence vermektedir.

Ticaret Bakanlığı belge desteğiyle EN SERİSİ SERTİFİKALAR için %50 hibe alarak daha uygun maliyetle sahip olabilirsiniz.

📌 Başvuru Şartları ve Süreç:

  1. Başvurularınızı Ticaret Bakanlığı portalı olan DYS (Destek Yönetim Sistemi) üzerinden yapmanız gerekmektedir.
  2. Belge alımından en fazla 6 ay içerisinde başvuruda bulunmanız gerekmektedir.
  3. Başvuru sırasında eksik belgeler tespit edilirse, incelemeci kuruluş tarafından şirkete 3 ay süre tanınır.
  4. Eksiklerin tamamlanmaması durumunda, ilgili harcamalar destek kapsamı dışında tutulur.
  5. İlgili belge, Türkiye’de faaliyet göstermeyen yurtdışı menşeli belge kuruluşlarından alınırsa, ilgili ülkedeki Ticaret Müşavirliği veya Ataşelik tarafından onaylanması gerekir.
  6. Denetçilere ait yol ve konaklama gibi harcamalar destek kapsamında değildir.
  7. Türkiye’de faaliyet gösteren belgelendirme firmaları ile yapılan sözleşmelerin TL olması gerekir. Sözleşmelere ait damga vergisinin ödenmesi gerekir.
  8. Belge desteğine konu olacak harcamaların bankacılık kanalıyla gerçekleştirilmesi gerekmektedir.
  9. Destek talebinde bulunacak firmanın kendi çeki ile yapılan ödemelerde, çekin ödendiğine dair banka ödeme kayıtlarının sunulması zorunludur.
  10. Destek alacak firma eğer müşteri çeki ile ödeme yapmışsa destek talebi kabul edilmemektedir. Müşteri çeki ile ödeme yapılmamalıdır.

 

Detaylı bilgi ve başvuru sürecinde danışmanlık hizmeti almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

e-posta: ahmetyavuz@iltem.com.tr

Cep Telefonu: 0552 238 98 37

İhtiyacınıza en uygun çözümler için hemen bizimle iletişime geçin. eğitimlerimiz hakkında detaylı bilgi almak ve size özel fiyat teklifimizi öğrenmek için teklif formumuzu doldurun!

İhtiyacınıza en uygun çözümler için hemen bizimle iletişime geçin. eğitimlerimiz hakkında detaylı bilgi almak ve size özel fiyat teklifimizi öğrenmek için teklif formumuzu doldurun!